مگو نامه!

به بزرگى خودتون ببخشین...

مگو نامه!

به بزرگى خودتون ببخشین...

٣٢١

حتما مى دونین که مغز ما از میلیاردها نورون تشکیل شده.

این نورون ها با هم ارتباط دارن.محل ارتباطشون سیناپس نامیده مى شه.مى شه تصور کرد که این تعداد نورون مى تونن میلیارد ها مسیر مختلف رو ایجاد کنن.این مسیرها هم مربوط مى شه به تمام اعمال ارادى و غیرارادى ما.و جالبه بدونین که با هر بار تکرار، نورون هاى جدیدى در مسیر شکل گیرى حافظه و یادگیرى در رابطه با هر عملى (یعنى حتى مسائل غیرذهنى مثل رفتار یا خلاصه هر الگویى که ما تو زندگیمون یاد مى گیریم) فعال مى شن.

این یکى که مى خوام بگم هنوز در حد فرضیه ست و کاملا اثبات نشده."مغز ما با همه ى ناشناخته هاش محتمل ترین محلیه که مى شه آگاهى رو بهش نسبت داد."

سیستم هاى نورونى در ابعاد خیلى کوچیک در جهان ساخته شدن.و با این که این یه قدم خیلى خیلى کوچیکه، اما شاید در آینده بتونیم سیستم نورونى ى در حد سیستم نورونى خودمون بسازیم و چه بسا به نحوه ى عملکرد آگاهى پى ببریم.

ممکنه به جایى برسیم که بتونیم مغز انسان ها رو بعد از مرگشون دفن نکنیم و ازش اطلاعاتى رو استخراج کنیم؟؟؟

یا ممکنه واقعا بتونیم روزى بفهمیم مفهوم آگاهى رو؟؟

یا حتى مى شه کسایى که از دست مى دیم رو دوباره زنده کنیم؟؟؟ ((البته این یه مورد آخر رو الان هم مى شه با روش کلونینگ انجام داد و صرفا بر اساس مسائل اخلاقى انجام نمى شه.اما مى شه به جایى برسیم که به جاى استفاده از ژنتیک خالص و میان بر زدن، خودمون مغز رو بسازیم:)) ))


اصلا ممکنه به جایى برسیم که همه ى اینا رو بذاریم کنار هم و بفهمیم کى هستیم و این جا چیکار مى کنیم؟؟؟؟؟؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.